Bläddra
Sökresultat för Jacob Östberg... Rensa filter?

av:Benjamin Julien Hartmann, Jacob Östberg, Anders Parment, Cecilia Solér

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
How can marketing create value for consumers, firms, and society? What are the major societal trends that shape contemporary marketing? How and why has marketing become so influential that consumption now defines our entire culture? How can marketing practices contribute to shape society in a more positive way? These…
Köp här

Isbn: 9789144137506

Utgivningsår:20200204

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Ulla Eriksson-Zetterquist, Magnus Hansson, Fredrik Nilsson, Johan Alvehus, Helén Anderson, Charlotta Bay, Anna Bengtson, Emilia Florin Samuelsson, Peter Frii, Mikael Gidhagen, Nanna Gillberg, Jan Greve, Linda Höglund, Tobias Johansson, Hans Kjellberg, Hans Knutsson, Johnny Lind, Eva Lindell, Susanne Lundholm, Maria Norbäck, Cecilia Pahlberg, Jens Rennstam, Ebba B:dotter Sjögren, Pamela Schultz Nybacka, Alexander Styhre, Oscar Stålnacke, Peter Svensson, David Sörhammar, Fredrik Tell, Sofia Ulver, Linda Wedlin, Peter Öhman, Jacob Östberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning
Business administration is a scientific field described as complex, diverse, and eclectic. Acknowledging the multiplicity of the field and the many challenges faced by students of business administration, there is a need for a book on theories and perspectives and how they can be applied. This book outlines a broad set…
Köp här

Isbn: 9789144127088

Utgivningsår:20200227

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Peter Svensson, Jacob Östberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, det vill säga interaktioner, relationer och tolkningar av symboler?…
Köp här

Isbn: 9789144110042

Utgivningsår:20160329

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Emilie Reinhold, Oscar Wandery, Johan Eddebo, Simon Ekström, Tommy Jensen, Wilhelm Kardemark, Emilie Karlsmo, Malin Lövgren, Christian Maravelias, Jessica Moberg, Johan Sandström, Hanna Stenström, Jacob Östberg

Kategorier: Biografier och litteraturvetenskap Biografier, sanna berättelser, essäer etc. Essäer Samhälle och samhällsvetenskap Sociologi Sociologi och antropologi Sociologi: döden
Köp här

Isbn: 9789170613326

Utgivningsår:20210415

Utgivare: Makadam förlag

Mediatyp: BC

av:Anders Bengtsson, Jacob Östberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors…
Köp här

Isbn: 9789144059600

Utgivningsår:20110201

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BC

av:Jacob Östberg, Anders Bengtsson, Benjamin Julien Hartmann

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Konsumtion och konsumism Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala och etiska frågor Varumärken
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Den klassiska brand managementlitteraturen…
Utgått

Isbn: 9789144108599

Utgivningsår:20180629

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Katarina Graffman, Emma Lindblad, Jacob Östberg

Kategorier: Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala och etiska frågor Sociala prognoser och framtidsstudier
”Den här välskrivna och engagerande boken tar pulsen på tidsandan och berättar inte bara vilka vi är utan också vilka vi håller på att bli.” Thomas Hylland Eriksen, professor i socialantropologi vid Universitetet i Oslo All form av framtidsspaning måste börja här och nu, i verklig kunskap om samtiden. Den…
Köp här

Isbn: 9789188953735

Utgivningsår:20200423

Utgivare: Roos & Tegner

Mediatyp: BB